↑ Avalehekülg

Teema: Esteetika

Teema valimine

Tragöödia ning komöödia

sarnasus seisneb selles, et mõlemas mängivad juhused otsustavat rolli.

sarnasus seisneb selles, et mõlema autor pidi jälgima elu enda ümber

erinevus seisneb selles, et komöödiakangelane on tüüpkuju, tragöödia kangelane aga üksik ja kordumatu

Paljud teadmised põhinevad kogemusel, kuid kas peab kõike ise kogema?

Väita, et keegi on kuulus kunstnik, võib ka siis, kui tema loominguga ise tutvunud ei ole

Kiita või laita mõne kunstniku loomingut võib ka ilma selle kunstniku loominguga tutvumata.

Väita, et tipptundidel on Tallinnas liiklusummikud võib vaid see, kes on neis liiklusummikutes ise olnud.

Millist elamust mingi objekt pakub, sõltub

ainult subjektist. Näiteks võib mõni religioosne inimene praktiliselt igast asjast religioosse ekstaasi seisundi saavutada

nii objektist, subjektist kui ka olustikust. Šedööver, esteetiliselt tundlik inimene ning sobiv keskkond on parim kombinatsioon.

ainult objektist. Näiteks maalikunsti šedööver pakub kõigile esteetilist elamust

Henri Bergson'i arvates

ei ole naerul mingit ühiskondlikku rolli, naerdakse lihtsalt niisama

naerdakse selle üle, kes ei sulandu gruppi või ühiskonda

ei ole midagi naljakat selles, kui inimene joostes maha kukub

Ortega y Gasseti’i arvates

oli XIX sajandi kunst populaarne seetõttu, et tegemist oli n-ö puhta kunstiga

on tõeline kunstiline nauding kunstiteoses kujutatud inimestele kaasaelamises

ei ole võimalik korraga näha kunstiteoses inimsaatust ning kunstiteost ennast